Kup Magazyn Gitarzysta

Jan Kalman

Kaljan

Artysta przez kilka lat grał w paru kapelach, a obecnie prezentuje nam próbkę swoich dokonań solowych. Nadesłana kompozycja została zarejestrowana przy użyciu aplikacji Cubase (uzbrojonej w zestaw pluginów), gitary akustycznej Washburn, elektrycznej Framus, a także klawiatury sterującej M-Audio.

Jan Kalman
Posłuchaj demonstracji

TOMASZ HAJDUK
Utwór ładny. Mamy niebanalny temat oraz dobrze dobrane do klimatu utworu brzmienia. Co do poprawy? Po pierwsze - brakuje basu, a po drugie - ścieżka bębnów to raczej zbiór przypadkowych uderzeń wstawionych zgodnie z podziałem niż linie przypominające grę perkusisty. Programując bębny w komputerze, warto posłuchać wcześniej, jak grają prawdziwi perkusiści, albo posłużyć się komercyjnymi pętlami lub wirtualnym perkusistą. Ostatnia uwaga - autor zagrał partie gitar i innych instrumentów wyjątkowo "kwadratowo". Sądzę, że to kwestia poziomu warsztatowego muzyka.

KRZYSZTOF BŁAŚ
Kompozycja zaczyna się bardzo obiecująco, niestety dalej nie jest już tak różowo. Nie ma tu rozwoju formy, to po prostu improwizacja na bazie kilku akordów. Fatalnie brzmiąca perkusja jest zupełnie oderwana od groove’u utworu, a natarczywe przejścia potęgują wrażenie chaosu. Gitarzyści często traktują utwory jako okazję do pokazania biegłości w grze solowej, tymczasem sztuką jest stworzenie kompozycji z ciekawym zaaranżowaniem instrumentów drugoplanowych. Nawet najlepsze solówki zagrane bez dobrego podkładu będą jedynie odgrywaniem kolejnych dźwięków...

KRZYSZTOF MASZOTA
To dość ciekawa, zwłaszcza pod względem brzmieniowym, produkcja - taka sugestia nasuwa się po wysłuchaniu pierwszych taktów nagrania. Niestety czar pryska w momencie, gdy do gitar dołącza się perkusja. Tu dzieje się już znacznie gorzej i warto by było zwrócić uwagę na dopracowanie dramaturgii brzmienia z uwzględnieniem tego elementu.

Colossus Triggerfinger

Powiadają, że lepsze jest wrogiem dobrego. Są momenty, gdy właśnie tak myślę o najnowszym albumie Triggerfinger.

Gramy dalej

7 /10
Wall of Sound Marty Friedman

Marty Friedman będzie już zawsze kojarzony z Megadeth, ale życie po tej kapeli też istnieje, czego dowodzi choćby tegoroczny album amerykańskiego...Gramy dalej

9 /10
Live at Carnegie Hall - An Acoustic Evening
Gatunek: Blues rock
How Did We Get So Dark?
Gatunek: Rock
Existential Gravity
Gatunek: Progressive metal
Zobacz wszystkie