Kup Magazyn Gitarzysta
Strona główna / Sprzęt / Testy sprzętu / DigiTech HardWire Delay/Looper DL-8

DIGITECH HardWire DL-8

Rodzaj sprzętu:

efekt gitarowy,

marka:

DIGITECH

DigiTech HardWire Delay/Looper DL-8 - efekt gitarowy
WYNIKI TESTU
Funkcjonalność
Brzmienie
Wykonanie
Jakość/Cena

Posłuchaj testowanego sprzętu

W 2007 roku pewna niepokorna grupa gitarzystów, współpracująca z amerykańską firmą DigiTech, postanowiła zaprojektować idealną linię podłogowych efektów gitarowych dla koncertujących i często podróżujących ze sprzętem muzyków.

Poddali oni analizie niemal każdy niuans klasycznych oraz butikowych pedałów i wykorzystali najnowszą, zaawansowaną technologię, by stworzyć nowy standard gitarowych stompboxów, cechujący się najwyższą jakością wykonania i brzmienia oraz szczególną dbałością o detale. W ten sposób powstała zaawansowana seria HardWire firmy DigiTech, wspieranej przez koncern Harman Music Group. Kolejnym przedstawicielem tej profesjonalnej linii efektów na łamach naszego pisma jest DigiTech HardWire Delay/Looper DL-8.

BUDOWA


HardWire DL-8 prezentuje znaną już z wielu efektów serii, bardzo wytrzymałą, metalową obudowę, wykończoną w tym przypadku matową farbą o lekko rdzawym, pomarańczowym odcieniu. Srebrny pedał przełącznika posiada gumowa nakładkę, zapewniającą pewne załączanie efektu. Spód jest również gumowany, co w połączeniu ze sporą wagą zapewnia stabilne przyleganie do podłoża. W komplecie otrzymujemy dociętą naklejkę z rzepem do łatwego zamocowania kostki w pedalboardzie.

Cała linia stompboxów HardWire posiada specjalny układ High Voltage, który zwiększa napięcie pracy, polepszając dodatkowo zakres dynamiki. Przez cały czas utrzymywany jest też stały poziom napięcia, gwarantujący brak zniekształceń i niezmieniające się brzmienie. Pod pedałem nożnym umieszczona jest wewnętrzna bateria 9V. Wystarczy wcisnąć jeden z bocznych, osadzonych na sprężynach, kołków (dokonujemy tego przy pomocy końcówki jacka czy chociażby kostki gitarowej) i w bardzo prosty sposób zdjąć pokrywę, odpowiadającą za załączanie efektu. Znajdziemy tu też ukryty w otworze mini switch TAILS, pozwalający na włączenie lub wyłączenie wybrzmiewania powtórzeń po dezaktywacji efektu. Dodatkowo ustawienia te powiązane są z działaniem trybu True Bypass, który jest aktywny tylko przy wyłączeniu wybrzmiewania (TAILS OFF).

HardWire Delay/Looper DL-8 oferuje 7 typów delaya wybieranych 11-pozycyjnym pokrętłem. Do wyboru mamy 4 pozycje klasycznej, stereofonicznej linii opóźniającej, pogrupowane w przedziałach z różnymi zakresami czasu odbicia (10- 500ms, 500ms-1s, 1-2s i 2-8s). Dalej mamy opcje Reverse, Modulated, Analog, Slapback, Lo Fi i Tape. Czas powtórzeń Reverse zawiera się od 500ms do 4 sekund, Slapback ma zakres 80-150ms, a pozostałe tryby pozwalają na ustawienie pomiędzy 100ms-1s. Możliwości uzupełnia 20-sekundowy Looper, wybierany w ostatnim położeniu pokrętła. Do kontroli służą pokrętła LEVEL, REPEATS i TIME, które dzięki skokowemu działaniu (mamy tu 40 pozycji) pozwalają na precyzyjne ustawienie każdego parametru. Na uwagę zasługują metalowe gałki potencjometrów, które działają z lekkim oporem i nie ślizgają się w palcach. W pudełku znajdziemy też grubą, gumową nakładkę StompLock na potencjometry, zabezpieczającą nasze ustawienia podczas gry.

Całość uzupełniają 2 pary gniazd wejściowych i wyjściowych, pozwalające na pracę zarówno w trybie mono jak i stereo, oraz gniazdo do podłączenia zewnętrznego zasilacza (dedykowany Harman PS200R DC 9V 300mA nie jest dostarczany w komplecie).

W PRAKTYCE


Po włączeniu efektu w trybie stereo daje się odczuć bardzo przestrzenne, klarowne i ciepłe brzmienie powtórzeń. Dźwięk jest inspirujący i dodaje tego "czegoś" ponad standardowe, zanikające tylko odbicia. Wrażenie robi też maksymalny czas, wynoszący 8 sekund. Działanie DL-8 sygnalizowane jest czerwonym kolorem diody umieszczonej na środku pedału. Świetnie działa i brzmi opcja Reverse z odwróconymi odbiciami, realizowanymi oczywiście bez sygnału podstawowego. Modulated posiada nałożony efekt chorusa na powtórzenia, które brzmią tu bardzo wyraziście i ciekawie. Analog to klasa sama w sobie. Zanikające odbicia bardzo mocno zmieniają charakter, jak w starych urządzeniach bucket brigade, i brzmią niezwykle vintage’owo. Co ważne, opcja ta dosyć mocno różni się od łagodniejszego, ciepłego taśmowego delaya Tape.

Lo Fi to kolejny wariant analogowych linii opóźniających, z przyciętym zakresem pasma i specyficzną barwą wysokich tonów. Zostawiony na koniec Slap oferuje znane, krótkie odbicia z mocnym atakiem,często stosowane przy zagrywkach country. Każdy z tych trybów jest bardzo inspirujący i oferuje naprawdę różniące się od siebie brzmienia, dające prawdziwą przyjemność z gry. Po przytrzymaniu przełącznika przez 2 sekundy uruchamiamy opcję Tap Tempo i nabijamy pedałem tempo powtórzeń. W ten sam sposób powracamy do normalnej pracy.

Na deser został nam jeszcze Looper. 20 sekund w zupełności wystarcza do ćwiczeń i kreatywnej zabawy z loopami. Ciekawie rozwiązane jest rozpoczęcie rejestrowania pętli. Przy wciśniętym pedale efekt czeka, aż zaczniemy grać i precyzyjnie startuje z zapisem. Nieco więcej problemów stwarza zakończenie pętli, które wymaga szybkiego zdjęcia nogi z pedału. Tu już musimy trochę potrenować, by pierwsza pętla była dokładnie odtwarzana w tempie. Po ponownym wciśnięciu przełącznika dogrywamy dowolną ilość nakładek, regulując głośność odtwarzanych loopów potencjometrem LEVEL. Każda z tych operacji sygnalizowana jest innym kolorem diody (czerwony - nagrywanie, zielony - odtwarzanie pętli, żółty - dogrywanie).

PODSUMOWANIE


DigiTech HardWire Delay/ Looper DL-8 to precyzyjnie zaprojektowany, wykonany i bardzo dobrze brzmiący delay, potwierdzający profesjonalne przeznaczenie efektów z serii HardWire. Pancerna obudowa, kilka bardzo prostych i praktycznych rozwiązań użytkowych oraz wzbudzający zaufanie design, połączone są tu z wysokiej klasy, inspirującymi rodzajami linii opóźniających. Jako bonus dostajemy bardzo użyteczny i dobrze działający looper.


INFORMACJE
regulatory: LEVEL, REPEATS, TIME,
TYPE (Seconds 0.5, 1, 2, 8, Reverse,
Modulated, Analog, Slap, LoFi, Tape, Loop)
przełączniki: TAILS ON/OFF
gniazda: 2×IN, 2×OUT
zasilanie: 9V DC lub zasilacz
bypass: true
wymiary: 89×133×55 mm (SxWxG)
waga: 590 g
Liczba odsłon: 3385




Piotr Szarna