Kup Magazyn Gitarzysta
Strona główna / Sprzęt / Testy sprzętu / MXR MC406 CAE Buffer

MXR MC406 CAE Buffer

Rodzaj sprzętu:

akcesoria,

marka:

MXR

MXR MC406 CAE Buffer - akcesoria
WYNIKI TESTU
Funkcjonalność
Brzmienie
Wykonanie
Jakość/Cena

Co daje bufor? Bez wchodzenia w rozważania na z dziedziny elektroakustyki, jego rolą jest eliminacja problemu utraty poziomu i jakości sygnału spowodowanego długością lub niską jakością kabla, albo dużą ilością efektów w torze.

Bufor zapobiega degeneracji sygnału za nim samym, więc musi być włączony jako pierwszy element ścieżki sygnału za źródłem (gitarą), przed wszystkimi efektami i dłuższymi kablami. Bufory spotykamy w efektach nie posiadających układu true bypass, czyli tych w których efekt pozostaje w ścieżce sygnału nawet po jego wyłączeniu.

Oczywiście między buforem w tanim efekcie, a zawodowym buforem, takim jak prezentowany MXR Custom Audio Electronics, jest istotna różnica na korzyść tego drugiego. Efekty wyposażone w true bypass w momencie wyłączenia są usuwane z toru sygnału, a po włączeniu działają jak bufor.

MXR CAE Buffer, oprócz samej funkcji bufora, ma dodatkowo dwa filtry osłabiające skraje pasma - LO CUT -6 dB na częstotliwości 140 Hz i HI CUT -6 dB na 7 kHz, a także regulację wzmocnienia sygnału o maksymalnie 6 dB. Orientację w ustawieniach gwarantuje dość mocna niebieska dioda w suwaku potencjometru GAIN oraz słabsze żółta i czerwona nad przełącznikami filtrów. Urządzenie posiada dwa wyjścia, może więc służyć jako rozdzielacz sygnału, a w jednym z nich można wyłączyć bufor przełącznikiem wewnątrz obudowy (by się do niego dostać należy odkręcić gniazda sygnałowe i wysunąć wewnętrzną część niczym szufladę). Na tylnej ściance umieszczono dwa gniazda zasilania 9 V, można zatem wyprowadzić napięcie do kolejnych urządzeń.

Bufor cechuje bardzo niski poziom szumów własnych i absolutna transparentność brzmieniowa bez względu na ustawienie wzmocnienia. Czy każdy go potrzebuje? Z pewnością nie, o czym świadczy choćby cena stanowiąca równowartość amatorskiej gitary czy niewielkiego piecyka. Należy go natomiast polecić muzykom, którzy nie mogą sobie pozwolić na kiepskie brzmienie w przypadku używania długich kabli na dużej scenie, czy rozbudowanego systemu z wieloma urządzeniami w pedalboardzie lub racku.

www.jimdunlop.com
www.musicdealer.pl